پروتکل های بهداشتی استفاده از سالن ها و فضاهای ستاد – ۹۹/۶/۱۸

 

  1. در دوران کرونا فضاهای فیزیکی ستاد صرفا برای برگزاری جلسات و برنامه های ضروری با حضور حداقل افراد قابل استفاده خواهد بود و پیشنهاد می شود برنامه ها و جلسات عادی سمن ها به صورت غیرحضوری از طریق ویدئو کنفرانس و استفاده از پلتفرم رایگان وبینار ستاد اجرا شود.
  2. نهایت ظرفیت استفاده از فضاهای ستاد در دوران کرونا به شرح زیر است:
  • سالن همایش: ۵۰ نفر
  • سالن کنفرانس: ۱۵ نفر
  • سالن جلسات: ۱۰ نفر
  • گالری فضای باز: اجازه بازدید ۲۰ نفر در هر ساعت

 

  1. ضروری است تمام افراد شرکت کننده در بدو ورود به سالن ها و فضای گالری از ماسک و دستکش یکبار مصرف استفاده نمایند و تهیه این لوازم به عهده برگزار کننده و شرکت کننده ها خواهد بود.
  2. مواد گندزدایی کننده با پایه الکل ۷۰ درصد برای ورود به جلسه و گالری توسط ستاد در اختیار مدعوین قرار گیرد. و استفاده از آن برای تمامی شرکت کننده ها ضروری خواهد بود.
  3. صندلی های سالن ها بطوری قابل بهره برداری هستند که فاصله هر دو نفر حداقل ۱.۵ متر باشد و حداقل ۱۲ مترمکعب هوای تازه با در نظر گرفتن شرایط آسایش حرارتی در سالن جریان داشته باشد. توجه به رعایت این فاصله اجتماعی توسط برگزار کننده مدیریت می شود و در صورت تخلف، ستاد اجازه استفاده دوباره از سالن را به برگزار کننده صادر نخواهد کرد.
  4. درب و پنجره ها برای ایجاد گردش هوا در سالن جلسات باز گذاشته می شود. درب های بالایی و پایینی سالن همایش نیز حین اجرای برنامه باز خواهد بود و بستن هیچ کدام از درب ها در حین اجرای برنامه توسط برگزار کننده مجاز نخواهد بود.
  5. سالن و سطوح، دستگاهها، دسته و پشتی صندلی، کیبورد، ماوس، میکروفون و… قبل و بعد از جلسه با مواد استنادارد توسط ستاد گندزدایی می شوند.
  6. هرگونه پذیرایی در سالن همایش ( حتی آب و چای) صرفا پس از پایان جلسات و در فضای باز ستاد آن هم به صورت بسته بندی های یکبار مصرف تک نفره مجاز است، که تهیه آنها به عهده برگزار کننده است.
  7. پذیرایی مجاز در داخل سالن کنفرانس، سالن جلسات و فضای گالری صرفا آب، چای و قند است و دیگر مواد پذیرایی به صورت بسته بندی های یکبار مصرف تک نفره پس از پایان جلسات و در فضای باز مجاز است.
  8. چای فقط در لیوان‎های یک بار مصرف سرو خواهد شد و استفاده از ظروف قابل شست و شو توسط برگزار کننده مجاز نیست.
  9. آب و قند به صورت بسته بندی های تک نفره یک بار مصرف توسط برگزار کننده در اختیار مدعوین قرار بگیرد.
  10. هر شرکت کننده اجازه دارد از خودکار و کاغذ شخصی استفاده کند و رد و بدل کاغذ و خودکار و دیگر لوازم توسط شرکت کننده ها ممنوع است و در صورت تخلف، ستاد اجازه استفاده دوباره از سالن را به برگزار کننده صادر نخواهد کرد.
  11. ضروری است جلسات به صورت فشرده و کوتاه برگزار شود و مطالب بصورت خلاصه ارائه شود تا از طولانی شدن حضور در محیط جلسه جلوگیری شود.
  12. نصب پوستر یا بنر راهنمای نحوه صحیح شستشوی دست ها در سرویس های بهداشتی توسط ستاد انجام می شود.

 

  1. نظافت و گندزدایی دستگیره های در، نرده پله ها و سرویس های بهداشتی به صورت مستمر حتی حین اجرای برنامه توسط ستاد انجام می شود.

 

  1. سطل های جداسازی زباله های بهداشتی مستعمل در ورودی سال ها توسط ستاد تعبیه می شود و استفاده درست از آنها توسط برگزار کننده مدیریت خواهد شد.
  2. آبخوری ها در سالن حین اجرای برنامه ها خاموش هستند و استفاده از آنها ممنوع است.
  3. برای استفاده از نمازخانه ضروری است از چادر نماز، مهر و سجاده شخصی استفاده شود.

 

  1. نصب استند یا بنرهای آموزشی برای بکارگیری تمهیدات لازم در جهت مقابله با شیوع کرونا ویروس در محل ضروری است. همچنین برگزار کننده وظیفه دارد موارد قید شده در این پروتکل را به تمامی شرکت کننده های جلسه تفهیم کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.