عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگر می خواهیم شهروند ما مطالبه گر باشد، باید حقوق شهروندی را به شهروند خود آموزش دهیم.

به گزارش رسانه سمن ها، دکتر سید احمد علوی عضو شورای اسلامی شهر تهران پنجشنبه ( ۳ اسفند ) با جوانان و برخی از تشکل ها مردمی  دیدار و گفتگو کرد. 

وی ضمن تبریک روز جوان اظهار داشت: بحث جانشین پروری یک بحث مهم است و از ابتدای حضور بنده در شهرداری و ارتباط با سمن های شهر تهران بر روی آن تاکید داشتم .

 

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه یکی از ایراداتی وجود دارد این است که ما با هیجان وارد یک موضوع می شویم اما چون آموزشی در ارتباط با آن موضوع ندیده ایم و تمرین نکرده ایم بعد از یک مدت خسته می شویم، افزود: ما در ستاد سمن ها سعی می‌کنیم علاوه بر مدیریت شهری به مجموعه های دیگر نیز یاد بدهیم که جوانان را آماده ورود به عرصه های جدید کنید .

 

علوی در ادامه با تاکید بر کارآموزی کردن افراد قبل از ورود به هر عرصه ای، گفت: در واقع افراد قبل از ورود به یک بخش باید یک دوره کارآموزی بگذرانند این دوره کارآموزی در همین تشکل های مردمی ، ستاد سمن ها و… گذارنده می‌شود . ما در این مکان ها می‌توانیم فعالیت های اجتماعی را بصورت محدود تجریه کنیم اما بعدا که وارد عرصه می شویم خیلی از نکات را آموخته ایم و می‌دانیم. این بحث کارآموزی کردن و مقدمه داشتن از چیزی خیلی مهم است .

 

وی با بیان اینکه در واقع شماهایی که در حال حاضر در تشکل ها و ستاد سمن ها در حال آموختن مسائل هستید برای آینده کشور افراد مفید تری هستید، افزود: به دلیل اینکه شما اینجا با خیلی از مسائل آشنا می شوید بعدا که مدیر یا معاون شوید با خیلی از مباحث و مشکلات این حوزه آشنا هستید .

 

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به چند فرهنگی بودن شهر تهران تصریح کرد: شهر تهران به دلیل مهاجرت گسترده به یک شهر چند فرهنگی تبدیل شده است و برنامه ریزی برای چنین شهری واقعا دشوار است. ما می‌خواهیم برای تک تک افرادی که در شهر تهران زندگی می‌کنند برنامه ریزی کنیم و در عین حال هویت محلی ، محلات شهر تهران را نیز احیا کنیم .ما روی این موضوع احیا کردن هویت ملی ، اسلامی خیلی کار می‌کنیم زیرا در سال های اخیر هویت ملی و اسلامی ما مورد هجوم قرار گرفته است.

 

علوی با تاکید بر روش صحیح مطالبه گری اذعان داشت: اگر میخواهیم شهروند ما مطالبه گر باشد، باید حقوق شهروندی را به شهروند خود آموزش دهیم .ما در دوره های مختلف شهر را توسعه دادیم و مردم را از خانه های ویلایی به خانه های آپارتمانی منتقل کردیم اما فرهنگ زندگی آپارتمان نشینی را به آنها یاد ندادیم و این باعث شده در آپارتمان ها هر روز درگیری ایجاد شود.

 

وی افزود: برای اینکه مطالبه گر خوبی باشیم باید آگاهی داشته باشیم . اگر ما حق و حقوق خود را بشناسیم می‌دانیم که چگونه مطالبه کنیم .

 

عضو شورای اسلامی شهر تهران عنوان کرد: در خصوص موضوع گردشگری در بخش های مختلف از جمله اوقات فراغت و گردشگری ارزان ما پیگیری های زیادی انجام دادیم .

 

علوی بیان کرد: یکی از دلایلی که مردم احساس نمی‌کنند که ما خدمات ارزان ارائه می‌دهیم این است که این خدمات پراکنده هستند. یه بخشی از میراث فرهنگی و مکان های گردشگری ما در دست نیرو انتظامی است ، بخش دیگر در دست اوقاف ، بخشی در دست شهرداری و بخشی در دست ستاد اجرایی.

 

وی تاکید داشت: موضوع گردشگری در سلامت روان و سلامت اجتماعی جامعه بسیار تاثیر دارد.

 

عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر موضوع گردشگری و اهمیت آن اظهار داشت: در سازمان گردشگری تصمیم داشتیم تمام فضای گردشگری مدیریت شهری را یکپارچه کنیم. سعی کردیم خیلی از مصوبات را سریع تر پیش ببریم .

علوی گفت:  پیشنهاد تاسیس سازمان گردشگری و شهرداری را مطرح کرده ایم و اگر این سازمان ایجاد شود و مصوب شورای شهر شود، می دانیم مشکلات و موضوعات مختلف را از کجا پیگیری کنیم .امسال مبلغ ۱۰۰ میلیارد برای گردشگری داخل محلات در نظر گرفتیم.

وی در پایان بیان داشت: موضوع گردشگری و اوقات فراغت برای سیاستگذاران و برنامه ریزان مدیریت شهری پر رنگ است و شما جوانان و تشکل ها نیز آن را پیگیری کنید تا بتوانید نتیجه مطلوبی بگیرید .